Forum dla wszystkich sympatyków smoków oraz miłośników szeroko pojętej fantastyki.



Uwaga! Draconis korzysta z plików cookies. Są one niezbędne do funkcjonowania forum.

Teraz jest 11 gru 2023, 11:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 sty 2016, 17:47 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
O trójkątach własnie mowa, tylko nie wiem jak przełożyć je na polski
Tris - Tryce? Triaki?
Więc mówię poligony (bo de facto to oznacza wielokąty, a trójkąt już można określić mianem wielokąta... Zasadniczo.)

I też mnie boli 1000+ trójkątów, szczególnie na modelu działa, których na okręcie może być do dwudziestu, ale... Cóż. Shit happens...

Ad. Blendera, jakbyś jeszcze tego nie poznał, to jednyą z lepszych funkcji jest możliwosć poruszania się po scenie na modłę FPS-a (WSAD + MouseLook) skrót: shift+F.

Niemalże oteksturowana Barracuda:
Niestety, trochę może się to przeciągnąć, bo własnie zauważyłem drobny błąd w modelu (wynikający zapewne z błędnej konwersji na 3DS-a)
Nie tak łatwo go dostrzec (ja zauważyłem go podczas rozkładania tekstur, kiedy okazało się że płaszczyzny mnie się nie zgadzają). Pod lewym skrzydłem patrząc od przodu. Jest duża różnica w miejscu styku płata z kadłubem, w porównaniu do prawego.
Może uda się to zrobić łatwiej - usuwając ten wierzchołek i extrudując przyległe płaszczyzny...
E, zobaczę.

Poprawiona i oteksturowana Barracuda: (nie wiem dlaczego, ale nie mogę jej zmusić do rzucania cienia na lądowisko... Może nieumarła, alboco... xD )

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 27 sty 2016, 18:25 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 22 sty 2011, 10:05
Posty: 219
Lokalizacja: Legionowo

_________________
autor, współautor i podautor powyższego dzieła to:
-- Marcesco Ariane Tribboboscomamonelli. ^_^
alias: eNeMON WłuPiNS :P


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 21 lut 2016, 09:04 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
2.75a

Wiem o co ci chodzi, ale spox. aż tak głupi nie jestem.
Chodzi o oświetlenie.
Dałem planarne, bo wtedy pokazuje wszystko. Jak brałem spotlighty to albo było za ciemno, by zobaczyć cokolwiek, albo za jasno, przez co tekstur nie było widać, a tylko biel na płaszczyznach.


A i brak odstępu pomiędzy albo i co jest celowy. Bo daje akcent na pierwsze "o" -> alboco

UPDATE:
Mam pewien problem. Mianowicie chodzi mi o zrobienie "interaktywnych" holo-paneli komputerowych na pokładzie okrętu.
Z początku myślałem, że zastosuje zwykłe, animowane GIF-y i później zsynchronizuję ruchy postaci z tym co się dzieje na panelu (postać dotyka jednego miejsca, obraz na panelu się zmienia, dotyka innego itd.) Niestety Blender nie pozwala na to by zaimportować GIF-a jako tekstury.
Ma ktoś jakieś sugestie, w jaki sposób to zrobić?

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 21 lut 2016, 11:43 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 22 sty 2011, 10:05
Posty: 219
Lokalizacja: Legionowo
http://blender.stackexchange.com/questi ... e-textures

W skrócie chodzi o zrobienie obrazu zawierającego wszystkie klatki (taki długi pasek, gdzie klatki znajdują się jeden obok drugiego w szeregu) i użycie go jako tekstury. Potem należy zrobić UV unwrap na pierwszą klatkę w obrazie.
Po czymś takim wystarczy animować przesunięcie (offset) tych współrzędnych.

_________________
autor, współautor i podautor powyższego dzieła to:
-- Marcesco Ariane Tribboboscomamonelli. ^_^
alias: eNeMON WłuPiNS :P


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 21 lut 2016, 19:50 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Sprawdziłem i działa. Dzięx mat. :D
Kolejny krok do upragnionej animacji za mną. 8)

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 24 lut 2016, 17:30 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Rozwiązanie Mata jest o tyle dobre że na bieżąco możesz regulować w której klatce który przycisk się uaktywni i co się stanie. Pamiętam jak w zamierzchłych czasach próbowałem zsynchronizować teksturę w formie pliku AVI w dość podobnym do ciebie celu (ok, to był panel LCARS) i to była droga przez mękę :) Bardzo... :twisted:

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 28 lut 2016, 10:37 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Kolejna sprawa, ma ktoś pomysł na to jak zrobić wyładowania elektryczne wewnątrz szybko wirującego cylindra? Zwykłe, piorunowate, raczej nie zdadzą tu egzaminu...

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 03 kwi 2016, 19:11 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Dlaczego piorunowe nie zdadzą egzaminu? Przeskok iskry to zawsze dobry patent żeby przedstawić energię elektryczną :)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 04 kwi 2016, 12:20 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Chodzi o to, że urządzenie, silnik Rampala ma postać dwóch cylindrycznych klatek, jednej wewnątrz drugiej. Zewnętrzna obraca się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a wewnętrzna przeciwnie. Ich ruch wytwarza pole... Chmurę elektronów gromadzącą się wewnątrz środkowego cylindra, która zostaje następnie potraktowana strumieniem pozytonów...

Może dokładniej postaram się opisać... Cały układ składa się jak już mówiłem z dwóch pustych w środku cylindrów, jeden wewnątrz drugiego. Ściany tychże cylindrów zbudowane są z podłużnych sztab, z których każda jest potężnym elektromagnesem. Gdy silnik pracuje cylindry te obracają się dookoła osi X wymuszając w uzwojeniach uporządkowany ruch elektronów - przepływ prądu (to w ogólnym zarysie taka "podwójna prądnica"). Tyle że elektrony te zamiast, jak to się dzieje w normalnych prądnicach być odprowadzane do sieci gromadzą się w uzwojeniach do momentu, kiedy ich ilość jest tak duża, że powoduje wyładowanie do wnętrza cylindra. Jako że cylindry cały czas pozostają w ruchu, tym samym bieguny pola magnetycznego także, więc elektrony zostają uwięzione wewnątrz takiej klatki el-mag.
Gdy ich nasycenie jest odpowiednio wysokie do środka układu wstrzykuje się strumień pozytonów wytwarzanych w baterii cyklotronów (dlatego tylna sekcja napędowa w okrętach jest taka duża, a jednocześnie pomieszczenia załogi znajdują się tylko w sekcji dziobowej, btw), następuje anihilacja elektronów z pozytonami, co powoduje impulsy grawitacyjne, które to, odpowiednio ukierunkowane, generują siłę napędową.

Chodzi mi o to, by zobrazować własnie tę chmurę elektronów, dlatego piorun tu nie pasuje. Piorun to droga elektronów z punktu A do punktu B, więc nie pasuje do takiej chmury...

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 06 kwi 2016, 14:03 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Chmura elektronów generuje pole elektrostatyczne zdolne (przy odpowiednim napięciu) przebijać się przez izolator jakim jest powietrze (bądź próżnia). Wydaje mi się że sensowną drogą tutaj będzie mnóstwo małych wyładowań, takich przeskoków iskier. Chyba że zakładasz niższe napięcie, wtedy najzwyczajniej w świecie efektu żadnego nie będzie.

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 06 kwi 2016, 19:13 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Musi być. Wiesz, efekty specjalne, błyskające światła, zwolnienia czasu, nagłe przyspieszenia... It gotta look bitchin' :roll:

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 07 kwi 2016, 12:20 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
... cichaj :razz: Mnie kumpel też ostatnio zmieszał z błotem za odrzut po strzale z działa laserowego :lol:

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 07 kwi 2016, 13:21 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Wiesz... Na upartego ciśnienie swiatła... Eeee, nie...
Prawdę mówiąc zawsze się zastanawiałem, czy działa el-mag (gaussy, railguny, etc.) miałyby odrzut, czy nie..?
W końcu, odrzut w dzi... Armacie następuje w wyniku zapłonu ładunku prochowego; względnie kordytu, więc mamy tu do czynienia z odrębnym ośrodkiem inercji. Ładunek oddziałuje na działo jak i na pocisk. Natomiast w przypadku broni el-mag, to działo (elektromagnesy) oddziałuje na pocisk, przyjmując stosunek masy działa do pocisku, powinno być bezodrzutowe...
Ale każda akcja powoduje reakcję...
...
Hm... :?:

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 17 kwi 2017, 15:58 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów

No i nowa wersja Smoczego pazura (jeszcze przed nałożeniem tekstur, bo te - jak zwykle - opornie mnie idą :roll:) gotowa.
...
Ponad 181 tys wierzchołków... Ekhem... :razz:

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 19 kwi 2017, 09:00 
pisklak
pisklak
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 13 sty 2016, 00:33
Posty: 39
deviantArt:
wow nice O:

_________________
SZPAM


Góra
 Zobacz profil     
    
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Styl DraconisSub powstał na bazie stylu subsilver2.
Wszelkie modyfikacje oraz dodakowe grafiki zostały wykonane przez Naseilen.
Oryginalny rysunek z nagłówka forum można zobaczyć tutaj.
mChat © RMcGirr83.org
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0,021s | 18 Queries | GZIP : Off ]